روشنی زندگی ما

آیدین و کفشاش

1391/10/20 16:57
نویسنده : ارغوان
605 بازدید
اشتراک گذاری

عسلک با مامانم رفته بودن مهمونی و من خونه بودم که کارامو بکنم

صاحب خانه: ایدین کفشات چه قشنگه

آیدین :آدیسازه خنده(آدیداسه)

صاحب خانه:اااااااااا به مبارکه

آیدین :اوجینانه (اورجیناله)

صاحب خانه:مبارک باشه کی برات خریده؟

آیدین :بابا متی از تییان حریده بوده (بابا مهدی از تهران خریده بوده)

ای ماااااااااااااااااااادر به فدای تو و کفش آدیسازه اوجینانت و بابا متیت عشقمممممممم

 

                   

این هم عسلکم با کفشای مذکور

(لاحول والا قوه الا باالله)

پی نوشت: هنوز هم هر کسی راجب به کفشاش چیزی بگه حتما گوشزد میکنه  که آدیداسه اورجیناله هههههههه

الهـــــــــــــــــــــــــــــــی همیشه بهترینها از آن تو باد

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

مامان آوا
20 دی 91 22:36
عزیزمممممممممممممممممممم
قربون اون کلاس گذاشتن و پز دادنت برم من عسل
ایشالا همیشه اوریجنال بپوشی و نامبر وان باشی خوشتیپ...


مرسی خاله ندا جون
لاله
22 دی 91 6:32
سلام ..
من بدون مقدمه میرم سره اصل موضوع ارغوان جان. راستش دیدم تو نینی سایت در مورد قورت دادن نوشته بودی. قبل از هرچیزی بگم که بچه ها اصلا جویدن رو به صورت کامل تا چهارسالگی به صورتی که ما انجامش میدیم ، انجام نمیدن و اصلا نمیجون!!! و قورتش میدن. این کاری هست که فعلا بچه ها میکنن تا به مرور جویدن رو یاد بگیرن و البته اینکارو وقتی که دندوناشون کامل شد بیشترتر هم میکنن. اصلاااا نباید توقع داشته باشی که الان بجوه کامل و قورت بده!!. اگه بچه 10 ماهه دیده باشی، 2 یا 4 تا دندون داره و غذاها رو قورت میده بدون مشکل!!
درنتیجه نگران قورت دادنش نباش عزیزم. و بهش اجازه بده که تجربه کسب کنه تو مزه کردن غذاهای مختلف با بافتهای مختلف !!!! از نرم و پوره ای مثل ماست گرفته تا چیزای سفتتر مثل کباب و نون و پیتزا حتی!
ولی اینارو تو میان وعده بده دستش تا هرجور که دلش میخواد باهاشون بکنه!! بخوره یا تو دستش لمس کنه یا حتی بازی کنه باهاشون بدون اینکه بذاره دهنش و یا حتی بوشون کنه!
اصلااااااااا کاریش نداشته باش و فقط مراقبش باش که مبادا بپره تو گلوش!
من گفتم میان وعده که نگران نشی که الان وزنش کم میشه و ...

مرسی عزیزم ممنون که وقت گذاشتی و توضیح دادی خیلی لطف کردی

لاله
22 دی 91 6:42
و برای وعده های اصلی! خوب شما الان کاملا میکس میدین درسته؟ شروع کنین مثلا از یه ماده نسبتا له و نرم مثل سیب زمینی پخته . خیلییییییی قطعات کوچیک که میکس نشده وارد کل مخلوط میکس شده اش بکنین و زمانیکه به شدت گرسنه است ( مطمئن باشید که قبلش شیر یا آبمیوه یا میوه یا هیچ چیزه دیگه ای نخورده ) بهش بدین.. اگه عق زد و درآوردش.. دوباره بهش بدین. تنها کاری که میکنین این هست که با پشت قاشق اون سیب زمینی خیلی خیلی کوچولوها رو له میکنین همین! اگه خورد که خورد ..نخورد اصلا نرین مثلا یه کاسه کاملا میکس بیارین براش و بهش بگین شام امشب همین هست و سعی کنه که بخوره!. اگه موفق شدین که به مرور به این سیب زمینی ها هویج کاملا پخته اضافه کنین. اگه موفق نشدین. دفعه بعد همین میکس رو با تعداد کمتری سیب زمینی بدین بهش ولی باز سیب زمینی ها رو میکس نکنین و کوتاه هم نیایید. اون دیگه باید بدونه که غذای کاملا میکس خبری نیست و کم کم بافت غذا داره براش تغییر میکنه! این تغییر برای غذاهای آبکی هستش اگه غذاهای خشک رو خودش دوست داره و میتونه کنترل کنه تو دهنش. ترتیبی بدین که غذاهای انگشتی داشته باشه تو میان وعده هاش مثلا انگوری که از وسط نصف کردین. یا همون کتلتی که دوست داره یا حتی همون برنجی که میگین دوقاشق میخوره.! و هربار که میخوره به صورت اغراق تشویقش کنین و شب قبل از خواب هم بهش بگین که چقـــــــــــــــدر بهش افتخار میکنین و چقدر این کارش شمارو خوشحال کرد امروز
لاله
22 دی 91 6:49
در کناره اینا شما باید قبل از غذا دادن کمی با پسرتون قبل از غذا بازی کنین . یعنی تا میتونین بازیهای بپر بپر.. بدوبدو و ... هرچی بیشتر بهتر!!! بعد از این بازیهایی که مثلا چهاردست و پا دنبال هم بکنین. چهاردست و پا رفتن باعث میشه که عضلات قفسه سینه اش اگه منقبض کردن خودشون رو ، شل بشن و باز بشن و آماده برای دریافت غذای جامد!!! اگه مسواک میزنه که هیچ اگه نمیزنه حتماااااااا با بازی و هیجان و هرطور که میتونین مسواک رو داخل دهانش کنین پرزای مسواک وقتی که روی زبانش قرار میگیره باعث میشه اون حساسیتی که غذای جامد روی زبانش ایجاد میکنه و باعث عق زدنش میشه رو کم کم و به مرور از بین ببره! مورد بعدی اینه که باید کاری کنین که عضلات فک و دهنش قوی بشه به این شکل که بهش بادکنک بدین باد کنه! فلوت بزنه ساز دهنی بزنه و همینطور اگه بلده با نی بخوره تمامی مایعات روزانه اش رو با نی و لیوان بدین دستش بخوره!!! به شدت عضلات فک و گلوش رو قوی میکنه!! اگه نی نمیتونه استفاده کنه بهم بگین راهنماییتون کنم که چطوری بهش یاد بدین با نی بخوره. بعد براش مایعات کمی سفتتر درست کنین مثل شیر موز یا معجون یا حتی ماست رو کمی با آب رقیق کنین و باز بدین با نی بکشه بالا!! اینا همه درست عین ورزش که باعث قوی شدن عضلات مثلا دست و پا میشه ، اینا هم باعث میشه که عضلات فک و گلو و گردن قوی بشه و راحتتر غذای سفت رو بخوره و قورت بده من همه اینایی که به شما گفتم رو خودم دارم برای پسرم اجرا میکنم. سخته و وقت گیر خودم گاهی کم میارم. اعصابم میریزه بهم. خسته میشه و .... ولی همش رو به خاطر پسرم انجام میدم و فکر میکنم درنهایت مادری همینه دیگه.. باز اگه سوالی بود من در خدمت هستم. البته بعد انجام اینا و به مرور باز میام و میگم که چه کارهایی خودم دارم درمورد پسرم انجام میدم و .. موفق باشید
شیرین
24 دی 91 19:13
عاشقتم


ملسییییییی